6/16/2013

Sain taas tänään tarpeekseni tästä massaostohysteriasta. Elämässä pitäisi olla muutakin sisältöä kuin ne kaksikymmentä uutta lapsityövoimalla tuotettua massavaate rättiä. Tänään mulle tuli huono omatunto muoviämpärin ostamisesta. (Mutta minä tarvin sitä muoviämpäriä, sillä huomenna teen ihka ensimmäisen vuokrasopimukseni. Hui kamala.) Luin jostain. että ihmisellä on luontainen tarve löytää, liittynee jotenkin evolutiivisesti ruuankeräilyyn. Pikku vinkki: menkää sieni- tai mariametsään, valokuvaamaan tai vaikkapa kirpputoreille hakemaan niitä löytämisen riemun tuottamia olotiloja. 

2 kommenttia:

  1. En vois olla enempää samaa mieltä tästä sun kanssa! Mä oon aikasemmin ollu ihan hirvee materialisti mut nykyään mulle tulee järjettömän huono omatunto kaikesta ei-niin-välttämättömästä mitä tulee normaaleista kaupoista ostettua, joten oon siirtynyt sit ostamaan suurimman osan mun vaatteista kirppareilta eikä sieltäkään tartu mukaan kuin vaan ne kaikista huipuimmat löydöt.
    Ai että mä tykkään tästä sun blogista, nää sun tekstit pistää miettimään! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin se yltiöpäinen ostaminen on niin normaalia nykymaailmassa, ettei sitä osaa ihan heti edes kyseenalaistaa. Sama juttu täällä, kirppikset ovat suuri rakkaus ja sieltä ne parhaimmat vaatelöydöt uskaltaa hyvillä mielin kotiuttaa :)Oivoi kiitos ihanasta kommentistasi ♥

      Poista